Monday, September 13, 2010

Denver, Colorado ~ コロラド州デンバー

バッファローの話題からは離れますが先週コロラド州のデンバーに行って来ました。
コロラドスプリングスにある「神々の庭」というところがとても印象的でした。空にそびえたつような巨大な赤い岩が迫ってくる感じでかなりの迫力でした。見る方向によって色々な形に見えて、感動的でした。

I took a trip from Buffalo to Denver, Colorado.  This post will be about traveling in Denver instead of living in Buffalo! I liked the "Garden of  the Gods." I was moved that huge red rocks stood to the sky; they were very powerful and they looked like many shapes from different directions.

      
神々の庭  Garden of the Gods
           
次に行ったのが「七つ滝」。一本の滝が7か所で折リ曲がっています。ライトアップされると綺麗と言われて、待った甲斐もあって綺麗な写真が撮れました。この滝を見るために展望台まで185段の階段を登りました。
Seven Falls is only one waterfall, but it looks like seven falls that are connected.  I climbed 185 stairs to the top of the observation deck.


 七つ滝  Seven Falls



パイクスピーク登山鉄道。歯車を使った登山鉄道では世界で一番高い所に登るといわれています。 標高4300mのパイクス・ピークを約1時間かけて登ります。窓からの景色を楽しみました。

Pike's Peak Cog railway; this is a train that moves with cog wheels. It is the highest cog wheel train in the world!  It took us about an hour to reach the peak (14,107ft) of the mountain, Pikes Peak. We enjoyed the view out the window.


この駅から出発し戻ってきました。
We started off from this station and came back from the mountain to this station, too.


もうひとつ嬉しかったこと、それはデンバーで、とても美味しいお寿司をたべられたこと!マグロなどの握りも食べたのに,食べるのに夢中で写真を撮り忘れました。これは”スパイダーロール”。
ワタリガニ(多分)をフライにしたものとレタスなどが巻いてあって、これも絶品でした。

I had another great experience. I enjoyed very delicious sushi in Denver. I also ate delicious nigiri, but it was so delicious, I forgot to take a picture. It was called "Spider Roll." It was a roll of fried crab with lettuce and  other things.


No comments:

Post a Comment