Thursday, November 11, 2010

Christmas in the Country ~ Craft show

バッファローで一番大きいと言われているクラフトショーに行って来ました。家から車で1時間ほどかかりました。どうしても行きたくて、初めて1時間の道のリを自分で運転したのでした。
金曜日で雨だったのにもかかわらず、混んでいました。

I went to Christmas in the Country, the biggest craft show in Buffalo. It took about one hour to get there from my house. It is the first time I drove by myself to a place where it took about one hour because I wanted to go there badly. It was very crowded in spite of being Friday and  it was a rainy day.

まずはサンディのショップへ。
First, I went to "American Doll Boutique," Sandie's shop.

サンディ
This is Sandie

アマンダもお手伝い。
サンダィもアマンダもクリスマスに合わせた洋服を着ていました。

Amanda helped her as usual. 
Sandie and Amanda wore Christmassy clothes for the show.

サンディ手作りの洋服の数々
彼女は人形の服をおよそ20年間も作り続けています

Sandie made many clothes for the dolls.  It was amazing that she made all of the clothes by herself.
She has been making clothes for dolls for about 20 years.

洋服以外にもこのように帽子や靴,靴下,アクセサリーも揃っています。
There are not only clothes, but also many cute hats, shoes, socks and accessories for dolls.

大勢のお客さんのが来ていて大忙しでした。
They were very busy because they had many visitors.

私も家の人形にシックな洋服を買ってみました。
I bought clothes in quiet colors for my doll.

このクラフトショーは5つの建物の中で開かれています。
This craft show is in five buildings.

アクセサリー、ガラス製品、フォトフレームなど、絵画、装飾品など
100店ほどありました。お昼に着いたのに見終わったときには夕方になっていました。

There were about 100 crafters there: accessories, glass, photo frames, paintings, drawings, decorations, etc. I arrived here around noon, and when I finished looking around there, I noticed that it had become evening.



サンタクロースも子供たちを喜ばせていました。
Santa Claus even visited the kids at Christmas in the Country!

No comments:

Post a Comment