Tuesday, October 27, 2015

フィヨルド観光クルーズとフロム鉄道〜 Fjord sightseeing cruise and Flam Railway

2015/8/9

翌朝、バスでグドヴァンゲンへ。
そこからフロムまでこのフェリーでフィヨルドクルーズです。
世界で一番長いフィヨルドと言われているソグネフィヨルドを
約2.5時間のクルージングでした。

Next morning we took a bus to Gudvangen.We started our Fjord cruise to Flam on this ferry.
Sogne Fjord is the world's longest fjord. It took about 2.5 hours to reach Flam.






両サイドは切り立った山々に囲まれていた。
自然の偉大さを感じました。

Both sides were surrounded by steep mountains.
I felt greatness of nature.


反対のコースから来たフェリー
This ferry came from the opposite side on the same course we were on. 













フロムに到着
This is Flam.

フロムから列車に乗り換え海抜2mのフロムから
急勾配の山岳鉄道に乗って海抜867mのミールダールに向かいました。

We took a one hour railway trip from Flam to Myrdal. (from 2m to 867m above the sea)



川の水はとても透き通っていました。
The water in this river was very clean.




                                     
途中、フォス滝が目の前にあるホームに降り、写真撮影。
We got off the train and took photos in front of Kjosfoss waterfall.

列車から見る景色は綺麗でした。
 The scenery from the train was beautiful.



ミールダールで列車を乗り換えてボスに向かいました。
We changed trains at Myrdal to continue to Voss.


ボス駅
Voss station

ノルウエーの神話に出てくるトロールが駅の外で出迎えてくれました。
A mythical creature in Norway: A Troll welcomed us outside of the station.


日本のガイドブックではトロールはノルウエーの妖精と書かれていますが、妖精というより可愛いらしい妖怪に見えました。笑顔は愛らしいです。どこのお土産店にもトロールの人形はありました。わたしもノルウエーの思い出に一つ買いました。

The Japanese guidebook said that the Troll is a fairy in Norway.  However, I think he looks more like a kind of cute monster than a fairy. Anyway, I like his smile. We saw trolls in every souvenir shop and I got a troll doll for my memory of Norway.


わたしが買ったスターブ教会とトロールの置物
I bought this ornament of a stave church and a Troll


ボス駅から我々を待っていてくれたバスでベルゲンに向かいました。
ベルゲンまでは約30分かかりました。
ベルゲンではラデイソンブルーホテルに宿泊でした。

We left Voss on a bus that would take us to Bergen.
It took about 30 minutes. We stayed at the Radisson Blu Hotel.















No comments:

Post a Comment